תאגיד "מי בת ים" ניתק המים ללא התראה מחולת סרטן המטפלת בילד נכה

תאגיד "מי בת ים" ניתק המים ללא התראה מחולת סרטן המטפלת בילד נכה , איתם לחובר | חדשות 2 | 09/01/14  
אטימות וחוסר רגישות של תאגיד מים וביוב "מי בת ים".
אסתר - חולת סרטן שמטפלת בילד נכה, גילתה להפתעתה שנותקה, ללא כל התראה, מזרם המים. אובדת עצות התקשרה אסתר לארגון נכים שמסייע לה ומאתמול בערב ועד היום - הם ניסו ללא הרף ליצור קשר עם תאגיד המים "מי בת ים" כדי להבין למה נותקה בהפתעה ומה עושים כדי להחזיר את המים לברז.


 אמנם תאגידי המים יכולים להיות אטומים לעתים, אבל נראה כי הסיפור הזה מקומם במיוחד: אישה חולת סרטן גילתה שנותקה ללא כל הודעה מוקדמת מזרם המים. הניסיון להבין מדוע נותק הזרם לפתע לא צלח, והאישה והילד בו היא מטפלת נשארים עדיין ללא המצרך הבסיסי ביותר לחיים.

יו"ר ארגון נכים שעובד עם האישה, אסתר, זכה לצעקות ולתשובות גסות מנציגת תאגיד המים של בת ים. אחרי כמעט יממה ללא מים, האישה חוברה מחדש לזרם המים. לדבריה, בתאגיד טוענים כי יש לה חוב של 1,600 שקלים ולכן נותקו לה המים. "לא קיבלתי שום מכתב התראה או כל דבר אחר, המים פשוט נותקו", היא מספרת.

"יצאתי לחדר המדרגות, פשוט נעלם לי שעון המים. לקחו את השעון ולקחו. אני אימא לשישה ילדים, ונאלצתי לחיות רק עם בקבוקים. את הילד הקטן קילחתי אצל השכנה. הרמתי טלפון לעירייה, לתאגיד המים, הפקידה אמרה שהם יודעים שיש לי ילד נכה ובעצמה אמרה שהיא לא מבינה למה ניתקו לי את המים. היא אמרה שאין לה איך לעזור לי, והמים נותקו", אסתר מוסיפה.

התאגיד: "מדובר בטעות אנוש"
פעולת התאגיד מנוגדת להנחיות רשות המים: מנהל הרשות הורה שלא לנתק נכים ברמת נכות גבוהה. הם עצמם מבהירים שתאגיד המים פעל בניגוד להוראות.

מתאגיד מי בת-ים נמסר בתגובה: מבדיקה ראשונית עולה כי המים נותקו בעקבות טעות אנוש, בשל פלט לא נכון שיצא מהמחשב. תאגיד המים מצר על כך ויעשה כל שביכולתו כדי שטעויות מסוג זה לא יישנו.
למרות האירוע, יש תקווה לשינוי: רשות המים פועלת כעת להפוך בערך שליש מאוכלוסיית המדינה לחסינים מניתוקי מים, אוכלוסייה שכוללת בין השאר ניצולי שואה ומקבלי הבטחת הכנסה. פורום תאגידי המים בעצמו מבקש מהמדינה רשות שלא לנתק אף אחד מהמים, וטוענים כי הניתוק נעשה בגלל דרישת המדינה לגבייה עמוקה של החייבים.

קישורים:

ה"טעות" של תאגיד המים והביוב "מי בת ים" עולה לתושבי העיר עשרות מיליוני שקלים מידי שנה - דצמבר 2013 - תאגיד המים והביוב "מי בת ים" "טועה" פעם אחר פעם אותה "טעות" מידי שנה. הוא מחייב עבור צריכת מים נמוכה מהאמיתית עבור תקופה מסוימת ובתקופה שאחריה הוא משלים את הפער כך שהצריכה בתקופה השניה גולשת לתעריף ב'' הגבוה בכ- 60% וכך עקב ה"טעות" משלשל התאגיד לכיסו בין עשרות למאות שקלים מכל צרכן. ..

הצריכה המשותפת כשיטה לחיוב מנופח ללקוחות מי בת ים - תחקיר שיטפון: מדוע התנפחו חשבונות המים של תושבי בת ים?  , פברואר 2011 , רגב גולדמן , nrg - תחקיר מגלה: מאות תושבים בבת ים המתגוררים בבניינים משותפים קיבלו בשנה האחרונה חשבונות מים גבוהים מאוד בשל צריכה משותפת חריגה מהמקובל. חלקם פנו למומחה שלא איתר נזילות, אך הבעיה לא נפתרה. במקרה אחד, בזכות התערבות סגן ראש העירייה, הוחלפו מדי המים והתוצאה: הצריכה המשותפת ירדה פלאים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה